blog-img

Această întrebare și-a pus-o la un moment dat orice persoană care dorește să vândă un imobil. Noi acum vom dezvolta această idee ca să faceți alegerea corectă și să dezvăluim misterul de exclusivitate. Vom discuta ce avantaje are un proprietar când există exclusivitate în privința vânzării unui imobil. Pentru a înțelege mai bine la început vom face un exercițiu de imaginație: închipuiți-vă că aveți nevoie să pregătiți un dans cu coregraful. Dar în sistema companiei unde ați făcut comandă de un specialist s-a produs o eroare și pentru toate dățile de antrenament sunt coregrafi diferiți. Fiecare va veni cu ideea lui despre dans și în foarte puține cazuri o să vă placă ce a ieșit la final, poate chiar veți pierde mai mult timp. Putem să vă oferim și alt exemplu! Închipuiți-vă că aveți două firme. De prima companie încă de înființare se ocupă același contabil. La a doua firma ați schimbat deja vreo 3-4 contabili în ultimul an gândindu-te să profiți cât mai mult economisind pentru serviciile de contabilitate. Acum dacă ați verifica actele de la ambele companii, la care credeți că va fi mai clar? Acolo unde s-a ocupat o singură persoană sau mai multe care vin cu regulile lor de aranjare și au metoda lor de interpretare a legii. Atunci când cineva e pus să aleagă dintre a colabora cu o firmă sau cu mai multe, aleg a doua variantă. Ei se gândesc că eforturile la toate companiile în sumă o să facă ca imobilul să se vândă mai repede. Dar cum am analizat mai sus, cantitatea nu este o opțiune pentru toate cazurile. A colabora cu o singură agenție imobiliară presupune semnarea unui contract de exclusivitate. Prin semnare aveți beneficii financiare și vă dați acordul ca compania să se ocupe în exclusiv de proprietatea dumneavoastră promovând-o pentru o vânzare cât mai rapidă. După contract:
  1. Un agent sau un reprezentant al companiei va veni să facă poze la imobil;
  2. Firma va promova anunțul cu imobilul tău pe diferite platforme gratis și contra cost;
  3. Mai există si promovare offline (de ex. bannere, flyere etc.);
  4. Agenții imobiliari vor găsi persoane interesate în procurare și le vor face vizionări. etc.
Important! După semnarea contractului va trebui să plătiți un comision firmei în decursul la cât e valabil contractul și dacă agenția a găsit client în acest interval de timp. Dacă după ce s-a finisat termenul contractului firma nu va găsit cumpărător nu trebuie să achitați nimic chiar dacă au fost cheltuite resurse pentru promovare. Deci firma e interesată în vânzare cât mai rapidă pentru economie de resurse și energie. Ambele părți au aceleași interese. Iar semnare unui contract o să te facă să fii încrezut că agenția depune toate eforturile pentru a vinde cât mai rapid. Dacă vei vinde cu mai multe firme este probabilitatea să te întâlnești cu una din situațiile de mai jos:
  • Potențialul cumpărător vede anunțul la mai multe agenții și se va gândi: „De ce nu se vinde dacă el este peste tot? Poate e ceva în neregulă cu el?”
  • Orice agenția va încerca să pună un preț cât mai atractiv. De ex. una va afișa 30 000 EUR, alta 29 500 EUR iar a treia în genere 29 900 EUR. Aceasta dezorientează clientul iar pe alții îi fac să negocieze cu fiecare firmă iar în final nu te va avantaja niciun rezultat;
  • Atunci când nu există exclusivitate pentru un obiect agenția nu va depune mare efort pentru vânzarea lui. Pentru că termenii sunt mai liberi în acest contract și poate fi reziliat în orice moment. Firmele preferă să se concentreze pe ceva care le va aduce câștig 100%. Dacă vă adresați la mai multe firme așteptați ca atenția pentru imobil să nu fie cum vă așteptați.
Dar alegerea vă aparține. Vă vom expune și câteva argumente de ce să alegeți Top Imobiliare Grup:
  • Orice plată după rezultat;
  • Facem și reprezentări nu doar intermedieri;
  • Fără riscuri și costuri suplimentare.


Publicat: 12 iunie 2017

Comentarii